PDA

View Full Version : Mitsubishi 3000gt spotted



403Gemini
03-31-2004, 01:12 AM
nothing big i know, but hey i like the car and i dont see them around ... well at all lol


http://www3.telus.net/403gemini/car/3000gt001.jpg
http://www3.telus.net/403gemini/car/3000gt002.jpg
http://www3.telus.net/403gemini/car/3000gt003.jpg
http://www3.telus.net/403gemini/car/3000gt004.jpg
http://www3.telus.net/403gemini/car/3000gt005.jpg

SI-vic
03-31-2004, 01:17 AM
lookin' good.
nice pictures

arent 3000gt's the same as dodge stealths though??

403Gemini
03-31-2004, 01:19 AM
Originally posted by SI-vic
lookin' good.
nice pictures

arent 3000gt's the same as dodge stealths though??

oh i was un aware of that, meh regardless its rare to see an earlier mitsubishi car around.

also those pics, were takin with my fugi. i hold down the button and walk by. i probably take around 30-40 pictures and pick the best ones

i dont like people noticing im taking pictures of the car

the pictures look like i circled the car, but the ones from the rear were me walking from my car to my location (not saying where this car was spotted) and the front was me walking back from my location to my car :bigpimp: im such a clever fucker hahah

crazydriver
03-31-2004, 01:20 AM
ya they're basically the same, just some changes over here and there, but that is one good encounter, i've never seen one of those in cowtown before....

403Gemini
03-31-2004, 01:21 AM
OOH and yes some of you may recognize the buildings in the background, DONT say where this car was found. i took the time to avoid saying shit and blocking out liscnece plate, i find it extremely disrespectful to be like "OH this car is always at BLAH BLAH"

its just asking for a car thief to lurk our forum

TheBiz
03-31-2004, 01:34 AM
shit, time to change forums, lol j/k j/k

yeah i was thinking when i saw the pics "this guy must have really looked like a moron posing and shit to take pics of that car"

but the sneakyness keeps you cool!!! so :bigpimp:

403Gemini
03-31-2004, 01:51 AM
nah man its great cam fits perfectly in the palm of my hand as i walk around and hold down the button ;) takes up to 80 photos by doin that hehe

nismodrifter
03-31-2004, 01:59 AM
403: put those skills to work and get some damn better pics of the wheelchair lady hahahaha

CalgaryB5
03-31-2004, 02:35 AM
:eek:

Saw that car twice with a very cutie looking girl passenger.

SI-vic
03-31-2004, 02:47 AM
Originally posted by nismodrifter
403: put those skills to work and get some damn better pics of the wheelchair lady hahahaha

:werd:
hahaha the first ones that you got werent too good. we need better pictures man. haha



Originally posted by CalgaryB5
@ ...... ?

Saw that car twice with a very cutie looking girl passenger.


:thumbsdow
you must not read very well or something....

googe
03-31-2004, 03:09 AM
Originally posted by CalgaryB5
@ [edited] ?

Saw that car twice with a very cutie looking girl passenger.

you win dumbass of the week award :clap:

CalgaryB5
03-31-2004, 03:20 AM
Originally posted by googe


you win dumbass of the week award :clap:

I'm smoking crack I guess... :nut:

403Gemini
03-31-2004, 03:47 AM
Originally posted by nismodrifter
403: put those skills to work and get some damn better pics of the wheelchair lady hahahaha

lol everywhere i walk now i keep the digi cam in my right palm heheheh its crazy!! lol

googe
03-31-2004, 04:00 AM
Originally posted by CalgaryB5


I'm smoking crack I guess... :nut:

haha, thats better ;)

CLiVE
03-31-2004, 09:23 AM
There are quite a few around town actually. That looks N/A though, except for the dual exhaust??

3g4me
03-31-2004, 10:01 AM
Ive seen like 3 of those driving around calgary.

EK 2.0
03-31-2004, 10:44 AM
Meh, being a "DSM" I have seen lots of them...And this one is not even a TT AWD 4 Wheel Steering VR-4...but still a nice car, for looks...

But yeah, there are a few of these rolling tha streets of tha C-Spot...

Scat
03-31-2004, 11:49 AM
Yeah
there are quite a few around calgary.

A friend of mine has a 95 3000GT SL. Nothing special, but still a very clean car. I will try to post pics later today.

blinkme_210
03-31-2004, 12:26 PM
Dodge Stealth are basically re-badged 3000GT's, although the rear end is very different from the Mitsubishi variation.



http://www.fast-autos.net/dodge/stealth.jpg

Strider
03-31-2004, 01:30 PM
I saw a white one in Elbow Valley, but it looked like it wasnt' in great shape... it was sitting in the driveway with a completely flat tire.

Spyderman_MaryJ
03-31-2004, 02:11 PM
:drool: :drool: :drool:

Man I love those.. The TT VR4's especially!

HillBilly
03-31-2004, 03:13 PM
I would love to get my hands on a 99 VR-4 Spyder. The '99 is the best looking 3000GT, but there are only a handful out there.

I am actually in the middle of a '99 VR-4 conversion on my stealth right now. pics when its done.

MM99lude
03-31-2004, 03:31 PM
ya i used to see that 3000GT when i worked at __________ its really nice. I think some young guy drives it!:bigpimp:

Inthered
03-31-2004, 03:51 PM
I saw a sweet one yesterday. It was pearl white with the stock chrome 18's on it. On coutry hills blvd and beddington trail.

jdmakkord
03-31-2004, 04:07 PM
Originally posted by Inthered
I saw a sweet one yesterday. It was pearl white with the stock chrome 18's on it. On coutry hills blvd and beddington trail.

Thats my cuz!!! Na though.

w3apon
03-31-2004, 04:26 PM
They only made Spyder's in 95-96.
:angel:


Originally posted by Stealth R/T
I would love to get my hands on a 99 VR-4 Spyder. The '99 is the best looking 3000GT, but there are only a handful out there.

I am actually in the middle of a '99 VR-4 conversion on my stealth right now. pics when its done.

Scat
03-31-2004, 05:00 PM
3000gt SL in calgary

Scat
03-31-2004, 05:01 PM
2

VWhooligan
04-01-2004, 07:00 PM
good looking cars, but without the VR4 what's the point.

HillBilly
04-02-2004, 07:05 AM
Originally posted by w3apon
They only made Spyder's in 95-96.
:angel:



Actually they made a few '99 VR-4 Spyders. Like 16 I think. They also made a '91 convertible softop. I think like 5 of them.

w3apon
04-02-2004, 10:34 AM
If there were I would have bought one...

http://www.stealth316.com/2-production.htm

There were no factory soft tops ever made either.
There have been peolpe who have built custom soft top 3S's but not from factory.
I've seen a couple 3000GT spyders with 99 conversions, but unfortunately no factory 99 spyder's were built :(




Originally posted by Stealth R/T


Actually they made a few '99 VR-4 Spyders. Like 16 I think. They also made a '91 convertible softop. I think like 5 of them.

CLiVE
04-02-2004, 10:44 AM
Originally posted by Stealth R/T


Actually they made a few '99 VR-4 Spyders. Like 16 I think. They also made a '91 convertible softop. I think like 5 of them.

Nope....

And the '91 convertibel softops were never made at the factory. There was about 10 done by some company (forget the name) as an aftermarket conversion.

-R

mcshow
04-02-2004, 10:48 AM
the nicest gt3000 that i have ever seen was in the northwest, it was silver, it was in such mint condition

CLiVE
04-02-2004, 11:02 AM
Originally posted by mcshow
the nicest gt3000 that i have ever seen was in the northwest, it was silver, it was in such mint condition

SL....

Think it is the one I always see. Lives right by me.

Mitsu3000gt
09-19-2004, 11:41 PM
The Green SL is mine but I've seen that black one at Mt.Royal a couple of times - parked beside him/her but didnt see the driver. The black one is the plain SOHC one, but a 1997+ year model.

C4S
09-19-2004, 11:59 PM
um.. I still like that cars .. however .. probaby see them every few day now .. especially white colour ... ( which I think is the best colour )

Too bad .. most of them are not the VR-4 models..

However it is very good price to buy them from State ! may be that is why, saw a lots of them this summer ! :thumbsup:
For sure they look so much nicer then Stealth !

statick
09-20-2004, 06:30 AM
wicked nice car

tsi_neal
09-20-2004, 09:26 AM
the first one is my buddies car, hes thinking pretty seriously about getting a VR4 imported. but yea this is just a FWD.. Pimp car tho

Im gonna have to show this to him, hes gonna love the part about his "cutie" passenger...

Tha VZA
09-20-2004, 10:56 PM
Originally posted by VWhooligan
good looking cars, but without the VR4 what's the point.

the point is insurance

on a 3000sL it is WAY cheaper than a VR4

a 3000sL with a VR4 motor is still classified as a 3000sL

peace

DonJuan
09-23-2004, 01:58 PM
Originally posted by Inthered
I saw a sweet one yesterday. It was pearl white with the stock chrome 18's on it. On coutry hills blvd and beddington trail.
That guys lives down the street from me. I always see him driving by my house and he always gives me the eye. If it's NA like jdmakkord says maybe I'll give it a shot, after the winter MUHAHAHAAHA:burnout:

C4S
09-23-2004, 02:37 PM
There are probaby many Pearl one around ... ?

I saw white 3000GTs with white male driver, yellow male driver , and brown driver as well ... :confused: they are nice cars, but .. nothing really special .. I think even a 968 may even more rare ! .... :)

Jaxx
09-24-2004, 01:10 AM
how are they nothing special? Do you see a 320 hp twin turbo AWD car everyday? Btw, i am pcicking one up next summer, thats why im being so defensive :tongue:

DonJuan
09-24-2004, 10:19 AM
These cars are not too common here as the fraternal twin the Stealth which is why they are more expensive than the Stealth. They are very cool cars the only downside to them from what I understand is the weight, which is what plagues the 300ZX and Supra as well.

HillBilly
09-24-2004, 10:29 AM
The 3000GT/Stealth weight problem is bigger than you think.

Mine weighs 4570lbs full of gas with nobody in it. But it still manages a 13.7 1/4 mile. Not bad for a tank.

As far as rare goes....

my car - 1995 Dodge Stealth R/T Twin Turbo (last year made)
- every option
- Canadian car (factory metric dash)
- forest green

I have done a lot of researh and there are 7 known to exist. (green ones)

I do have one of the harder ones to find though because in 95 they stopped making th Stealth. A viper was just an bit more $$ and you get a V10 so that killed the stealths sales.

The United States had a 96 Stealth but only 57 were sold. That was the end of the stealth era.

12V
09-24-2004, 09:24 PM
buddy in an orange one (stealth) pulled up next to me and asked me if I want to race "the big daddy":dunno:

npham
09-24-2004, 11:54 PM
Almost time for my stealth to hit the road, give it a week and I will have my 93 RT TT on the road.

DonJuan
09-26-2004, 01:56 AM
Originally posted by 12V
buddy in an orange one (stealth) pulled up next to me and asked me if I want to race "the big daddy":dunno:
HA the orange one!!!! that one is the worst one I've ever seen! I don't know what the guy "thinks" he's done to his car but whatever he did he made it slow AND fugly. I've seen him get destroyed on by a Civic Si. His car sounds like ass, looks like ass, and is driven by the big daddy ass.