Quantcast
Ran into a 4th Gen civic. - Beyond.ca - Car Forums
Results 1 to 14 of 14

Thread: Ran into a 4th Gen civic.

  1. #1
    Join Date
    May 2002
    Location
    9.872604, -85.498802
    My Ride
    A Ford and a Caddy™
    Posts
    5,965
    Rep Power
    23

    Default Ran into a 4th Gen civic.

    Heh, so I'm on my way home tonight, roads are empty, and I'm cruising along deerfoot south, and pass what appeared to be just another every day civic, red, shiny exhaust. I hit the lights at Douglas dale and the honda pulls up behind, so I decide to get a bit of distance between my car and his. Light turns green, I go normal, I shift into second and floor it, and so does he...and so I'm thinkin meah, its on. Trouble was he was still there after shifting into 3rd...and 4th...THEN he had the nerve to start pulling on me slightly in fifth , but he shut it down.

    We pulled into a residential area and I rolled my window down and was like WTF is in that thing, he smiles "B16" I'm like FAWK! That things quick! and he smiles and said "There is a few of us around" I laughed and told him thats awesome. He was surprised my car was as quick as it was, we were pretty much even in 1-4 but 5th he was climin a bit. I deffinatly would have lost on the top end...he would have passed me in 5th for sure.

    Great car, I love sleepers. No wild wing or decals. Just a cf hood, lowered and tasteful wheels.

    Props to him, will gladly admit a defeat.


  2. #2
    Join Date
    May 2002
    Location
    Calgary
    My Ride
    '08 Mitsubishi Lancer, '97 GMC Jimmy
    Posts
    1,629
    Rep Power
    19

    Default

    good job, sleepers are defenatly sneaky . had a coupel races of my own tonight with certain red-top 4-age corrola
    "Car Manufacturers give us a well engineered basic car but leave it's real development to us."

  3. #3
    Join Date
    May 2003
    Location
    Calgary
    My Ride
    4G lude
    Posts
    25
    Rep Power
    0

    Default

    ya man i had one of those....i was in my lude when this 88-91 civic hatch pulls up beside me on 16ave and 19 st... he started revin so i was like alright,,,,light turned green and i had him off the start but he was right with me the whole way up to about 140km/hr...i only had about a half car lead once we slowed down...he followed me and stopped at the next light and asked me wat i had, when i asked him he said he had a jap spec ZC with all this shiet, i dunno man jus thought id share wit u

  4. #4
    Join Date
    May 2002
    Location
    The Gutter
    My Ride
    UCF20/R35
    Posts
    3,181
    Rep Power
    21

    Default

    Hahaha thats my buddy Lees car tight wheels too black with red trim


    Originally posted by rage2
    Can someone who speaks brown please translate this for me please?


  5. #5
    Join Date
    Oct 2002
    My Ride
    04 maxima, 03 ML320
    Posts
    1,022
    Rep Power
    0

    Default

    how come my b16 seems so slow hahaha...ohh could be the 5000 ppound rims i have fooooooowwkk

  6. #6
    Join Date
    May 2002
    Location
    9.872604, -85.498802
    My Ride
    A Ford and a Caddy™
    Posts
    5,965
    Rep Power
    23

    Default

    Originally posted by shadowz
    Hahaha thats my buddy Lees car tight wheels too black with red trim

    Yep, thats the guy, totally chillin guy, complementing each others cars, I love it.


  7. #7
    Join Date
    Jun 2002
    Location
    Back in Calgary! WOOT
    My Ride
    GD + GR WRB
    Posts
    2,659
    Rep Power
    20

    Default

    That's very rare! Usually the guys I meet won't even make eye contact... They're all "I'm a baller, Yo!"
    Bought not built!

  8. #8
    Join Date
    Jul 2002
    Location
    Cowtown
    My Ride
    08 VQ35HR
    Posts
    773
    Rep Power
    18

    Default

    haha... when I read this, I thought it was someone else's stock looking red civic... haha! Good job Ben! Btw, I thought I saw your car last night on 17th ave. But then it was 4 door, had some very nice rims (diff from yours), but with the same metallic grey color and a prety loud exhaust. I guess it wasn't you cause the rims look different in your sig. Anyways, then I saw rage2, kenny, black 300zx tt, porsche 911, yellow ferrari convertible all parked in front of phil's... It was like a damn car show last night on 17th ave! Or maybe it's like that everynight, but I just never noticed!

  9. #9
    Join Date
    May 2002
    Location
    9.872604, -85.498802
    My Ride
    A Ford and a Caddy™
    Posts
    5,965
    Rep Power
    23

    Default

    Originally posted by sml
    haha... when I read this, I thought it was someone else's stock looking red civic... haha! Good job Ben! Btw, I thought I saw your car last night on 17th ave. But then it was 4 door, had some very nice rims (diff from yours), but with the same metallic grey color and a prety loud exhaust. I guess it wasn't you cause the rims look different in your sig. Anyways, then I saw rage2, kenny, black 300zx tt, porsche 911, yellow ferrari convertible all parked in front of phil's... It was like a damn car show last night on 17th ave! Or maybe it's like that everynight, but I just never noticed!
    yeah, I love it when I have an encounter like that. Great run, and then to be cool about it afterwards and share a decent quick convo, big props.

    I wasn't down on 17th at all, but yeah, like you said, it had different wheels and 4dr.
    My car is loud but only at WOT...durring regular driving its not much louder than stock.


  10. #10
    Join Date
    Mar 2003
    Location
    Calgary
    My Ride
    2007 Tundra + 2016 X1
    Posts
    1,536
    Rep Power
    18

    Default

    Originally posted by kevie88
    That's very rare! Usually the guys I meet won't even make eye contact... They're all "I'm a baller, Yo!"
    Ya......I try saying nice car to them but they don't even look over.....

  11. #11
    Join Date
    May 2003
    Location
    Sheridan, Wyoming
    My Ride
    NONE
    Posts
    39
    Rep Power
    0

    Default

    Originally posted by Ben



    Yep, thats the guy, totally chillin guy, complementing each others cars, I love it.


    That sounds so cool. Sounds like you had lots of fun.

  12. #12
    Join Date
    May 2002
    Location
    9.872604, -85.498802
    My Ride
    A Ford and a Caddy™
    Posts
    5,965
    Rep Power
    23

    Default

    We both lined up tonight at secret street, and we both had near exact times. Within 1 10th


  13. #13
    Join Date
    May 2003
    Location
    calgary
    My Ride
    2012 journey
    Posts
    443
    Rep Power
    0

    Default

    hey ben you wnat to hear about sleeper you probally have seen my car around... okay get this... 4 dr 2nd gen teg... with a b16a... got rid of the rims cos they were to damn... heavy... now thats sleeper... 4dr guy...its a family car.... lol

  14. #14
    Join Date
    May 2002
    Location
    9.872604, -85.498802
    My Ride
    A Ford and a Caddy™
    Posts
    5,965
    Rep Power
    23

    Default

    lol, right on. horray for sleepers.

    Good times!


Similar Threads

  1. Ran into a sweet BMW

    By redline_13000 in forum Street Encounters
    Replies: 21
    Latest Threads: 05-03-2003, 01:19 AM
  2. My 4th gen lude vs friends 5th gen lude.

    By ancient in forum Street Encounters
    Replies: 12
    Latest Threads: 04-26-2003, 08:11 PM
  3. ran into a white focus

    By aboveandbeyond in forum Street Encounters
    Replies: 8
    Latest Threads: 01-30-2003, 04:02 PM
  4. ran into a sunfire

    By redline_13000 in forum Street Encounters
    Replies: 5
    Latest Threads: 01-22-2003, 12:11 AM
  5. WTB: Stock 4th Gen Civic Springs

    By egmike in forum Miscellaneous Buy/Sell/Trade
    Replies: 4
    Latest Threads: 07-25-2002, 09:22 PM

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •